Pliki cookies
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na uzywanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
więcej o cookieKonsorcjum „Grono Targowe Kielce” jest organizacją samorządu gospodarczego reprezentującą i chroniącą interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów. W skład konsorcjum „Grono Targowe Kielce” wchodzi 45 podmiotów, obejmujących instytucje, stowarzyszenia i organizacje powiązane biznesowo – głównie z sektora usług wystawienniczych, poligraficznych, hotelarskich, gastronomicznych, transportowych oraz szkoleniowych działających w sferze kultury, sportu i promocji.
Siedzibą konsorcjum „Grono Targowe Kielce” jest miasto Kielce, natomiast obszarem działania jest województwo świętokrzyskie.
Możliwość utworzenia kieleckiego konsorcjum „Grono Targowe Kielce” została poprzedzona wnikliwą analizą uwarunkowań lokalnych i regionalnych w oparciu o dokumenty strategiczne miasta i regionu, która pozwoliła na zidentyfikowanie mocnych stron miasta i regionu, będących szansą jego dalszego rozwoju, jak też słabych punktów, które stanowią istotną barierę w rozwoju wielu branż gospodarki Miasta Kielce i jego okolic.
Ze względu na charakter prowadzonej działalności i skalę oddziaływania świadczonych usług jako podmiot wiodący konsorcjum wskazany został ośrodek wystawienniczy Targi Kielce Sp. z o.o. Kielecki ośrodek targowy zajmuje pozycję wicelidera polskiego rynku targowego, za Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. W najbliższym czasie planowana jest dalsza rozbudowa targów, która zakłada m.in. budowę nowych hal targowych i łącznika pomiędzy istniejącymi halami, rozbudowę centrum konferencyjnego i infrastruktury, jak np. nowoczesny system identyfikacji zwiedzających. Zrealizowanie planowanych zamierzeń inwestycyjnych umożliwi dalsze poszerzanie oferty Targów, zwiększenie liczby organizowanych imprez oraz podniesienie poziomu świadczonych usług. Strategia rozwoju Targów Kielce zakłada umocnienie firmy na pozycji czołowego ośrodka wystawowego południowej części Polski oraz silnego regionalnego ośrodka targowego w tym rejonie środkowo-wschodniej Europy.
Konsorcjum obejmuje instytucje, stowarzyszenia i organizacje powiązane biznesowo – głównie z sektora usług wystawienniczych, poligraficznych, hotelarskich, gastronomicznych, transportowych oraz szkoleniowych, a także działających w sferze kultury, sportu i promocji.
Ważnym uzupełnieniem konsorcjum będą podmioty z otoczenia biznesu takie jak: banki, firmy doradztwa biznesowego, itp., stanowiące część składową konsorcjum lub też działające w silnym związku, poprzez odpowiednie umowy czy porozumienia.
Konsorcjum „Grono Targowe Kielce” dąży do stworzenia innowacyjnej sieci współpracy w regionie. Dla zapewnienia wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw oraz instytucji uczestniczących w budowie i rozwoju konsorcjum kieleckiego konieczna jest obecność w nim jednostek sfery badawczo-rozwojowej. Działalność badawcza, kreowanie innowacji i pozyskiwanie nowych technologii oraz reprezentowanie wspólnych interesów postrzegane jest jako jeden z najważniejszych obszarów współpracy w ramach konsorcjum.
Szkolenia i edukacja to kolejny obszar współpracy w ramach struktur konsorcjum. Uczelnie i szkoły uczestniczące w działaniach konsorcjum będą odgrywały bardzo istotną rolę w procesie kształcenia kadr dla biznesu. W porozumieniu z uczestnikami konsorcjum powinny dostosowywać ofertę kształcenia do potrzeb przedsiębiorców. Mogą przygotowywać szkolenia stanowiące o podnoszeniu kwalifikacji osób pracujących, jak również prowadzić specjalistyczne szkolenia kadry zarządzającej przedsiębiorstwem. Potencjał kadrowy to jeden z najważniejszych czynników stanowiących o budowaniu przewagi konkurencyjnej i pozwalający na budowanie gospodarki opartej na wiedzy.
Działania administracji to działania wspomagające. Władze publiczne uczestniczą w identyfikowaniu potencjalnych struktur konsorcjum, a następnie projektują i wdrażają narzędzia wsparcia dla istniejących i zweryfikowanych pozytywnie przez rynek struktur konsorcjum. W przypadku konsorcjum kieleckiego istnieje możliwość zastosowania podejścia kompleksowego i systemowego do jego wspierania już we wczesnej fazie rozwoju.
Celem powołania konsorcjum jest podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw działających w obszarze organizacji i obsługi imprez targowo-kongresowych oraz usług towarzyszących, poprzez poszerzenie skali i zakresu świadczonych przez nie usług. Konsorcjum będzie wzmacniało powiązania miedzy lokalnymi firmami i otoczeniem instytucjonalnym – jednostkami naukowo-badawczymi, szkołami, instytucjami publicznymi oraz instytucjami wspomagania biznesu. Zadaniem kieleckiego konsorcjum jest reprezentacja interesów gospodarczych zrzeszonych w niej podmiotów w szczególności wobec organów państwowych i samorządu terytorialnego, sądów powszechnych i polubownych oraz innych organizacji krajowych i zagranicznych, internacjonalizacja członków, jak również podwyższanie innowacyjności członków konsorcjum. Kolejnym zadaniem konsorcjum jest kształtowanie i upowszechnianie zasad etyki i uczciwości w działalności gospodarczej, organizowanie pomocy członkom konsorcjum w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych, organizacyjnych i prawnych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej, ułatwianie przepływu informacji i doświadczeń zarówno między firmami z branż pokrewnych, jak i instytucjami edukacyjnymi oraz prowadzenie działalności promocyjnej na rzecz konsorcjum targowo-kongresowo-usługowego.
Współpraca przedsiębiorstw tworzących konsorcjum "Grono Targowe Kielce” dąży do wytworzenia trwałych powiązań kooperacyjnych pomiędzy podmiotami gospodarczymi z branż: wystawienniczej, promocyjnej, hotelowej, gastronomicznej, szkoleniowej, transportowej, IT oraz doradztwa biznesowego.
Kluczowe kompetencje członków kieleckiego konsorcjum skupiają się na świadczeniu usług wspomagających rozwój funkcji targowo-wystawienniczych, jak również zapewnieniu niezbędnej obsługi wokół targów.
Konsorcjum „Grono Targowe Kielce” tworzy 45 przedsiębiorstw z województwa świętokrzyskiego. Członkowie założyciele świadczą szeroki wachlarz usług doradczych, wystawienniczych, szkoleniowych, promocyjnych, hotelarskich, gastronomicznych, transportowych, poligraficznych, a więc stanowią niezbędne zaplecze obsługi imprez targowo-konferencyjnych, jak również wydarzeń okołotargowych.
Uczestnicy: